údržba filtrů do motocyklu

Údržba filtrů

[quote]Pokud se rozhodujete pro koupi vzduchového filtru od společnosti K&N do Vašeho stroje, či jste motorku již s tímto filtrem koupili, je dobré vědět, jak postupovat při jeho čištění a údržbě.[/quote]

Koupíme-li filtr zcela nový, tak je samozřejmě přichystán pouze k instalaci do motocyklu. Oproti tomu filtr používaný, je nutno pro dobrou životnost jak samotného filtru, tak i motoru, tento v určitých intervalech zkontrolovat a obnovit jeho funkci, díky které dospějeme téměř doživotní služby našemu motocyklu. Interval údržby se může lišit dle jízdních podmínek, kterým je filtr vystavován a to od 100km (ve velmi prašném prostředí), po 15tisíc kilometrů při běžném silničním použití.

Pro dostatečnou údržbu filtru doporučuji používat pouze čistící sadu od samotného výrobce K&N, která je pro tyto úkony přímo určena. Použitím této sady zabráníte případné deformaci filtru a následné ztráty požadované funkce.

údržba filtrů do motocyklu
údržba filtrů do motocyklu

Vyjmutí filtru z motocyklu

Při vyjímání filtru z airboxu je dobré si poznamenat, která strana filtru je vnější, a která vnitřní (strana směrem od motoru a strana směrem k motoru). Na filtru by sice mělo být již z výroby značení “engine side” (motorová strana), ale z vlastní zkušenosti vím, že se tomuto značení nedá příliš věřit. Pokud byste při vyjmutí na toto zapomněli, nemuseli byste tak ošetřit správnou stranu filtru a ten by Vám pak po zpětné montáži nemusel vůbec v airboxu sedět. Jestli jste již filtr vyjmuli bez toho, aniž byste si třeba nějakým fixem či jinak naznačili, která strana je vnější, tak ji poznáte tak, že vnější strana je ta, na které je nejvíce usazených nečistot – za předpokladu, že motor nasává vzduch přes filtr z vnějšku.

Očištění filtru

Filtr nejprve zbavíme “hrubých” nečistot vyklepáním, kdy se uvolní volné nečistoty. Poté vykartáčujeme jemným štětcem. Po odstranění hrubých nečistot nastříkame přípravek K&N Air Filter Cleaner rovnoměrně na plochu filtru a necháme cca 10 minut působit. Nepoužívejte žádné agresivní čistící prostředky(např. benzín, ředidlo, silné saponáty apod…), nebo dojde k poškození filtru.

Opláchnutí

Po působení čistícího přípravku opláchneme bavlněné filtrační medium vodou z vodovodu. Filtr proplachujeme směrem z čisté na špinavou stranu. Filtr lze také vyprat např. ponořením do kbelíku s vodou.

Sušení

Po opláchnutí vytřepáme přebytečnou vodu a necháme filtr přirozeně vyschnout. Pro vysušení nepoužíváme v žádném případě stlačený vzduch ani otevřený oheň!! Došlo by tak opět k poškození bavlněného filtračního média. Rovněž nenecháváme filtr oschnout např. na radiátoru apod.

Impregnace

Poté, co je filtr zcela suchý, nastříkáme K&N Air Filter Oil Aerosol rovnoměrně na filtrační médium avšak pouze z vnější strany filtru a to tak, aby impregnačního oleje nebylo na mediu mnoho či naopak málo. Nanesením rozumného množství oleje zamezíme dušení se motoru a jeho nesprávného chodu. Olej necháme zaschnout min. cca 20 minut(doporučuji raději déle). Po impregnaci má medium červenou barvu.

Zpětná montáž

Před samotnou zpětnou montáží filtru očistíme z okrajů filtru a těsnících ploch přebytečný olej. Nyní nic nebrání ve zpětné montáži zpět do airboxu a opětovnému využívání filtru.

Doufáme, že po přečtení tohoto článku bude údržba filtrů pro vás hračkou.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *