Kdo má zájem legálně jezdit v autě nebo na motorce, ten se samozřejmě neobejde bez řidičského oprávnění. Kdo ho chce získat, ten musí nejprve zamířit do autoškoly. Bez toho to zkrátka nejde. Co vás zde čeká? Podívejte se s námi.
Základem je teorie
Bez čeho to rozhodně nepůjde, to je prvotní teorie. Než kdokoliv sedne do vozu, tak musí absolvovat několik teoretických hodin, které jsou určené hlavně k tomu, aby se žák naučil první základy toho, jak to na silnici chodí. Nejenom autoškola Praha, ale i jakákoliv jiná po celé republice teorii obvykle dělí na tři hlavní části. O jaké se jedná a s čím konkrétně počítat? Jsou to:
- Dopravní předpisy
- Technická část
- Zdravotní část
Hurá do provozu
V některých autoškolách se lze setkat i se speciálními simulátory, na kterých si lze vše vyzkoušet nanečisto. Ne každá autoškola je ale má. U některých tak žáci po první teoretické průpravě míří přímo do automobilů do samotného provozu. Trasu pochopitelně určuje instruktor, který sedí na sedadle spolujezdce a je připravený v případě potřeby zasáhnout. Standardem je, že trasy prvních jízd jsou voleny jednodušší, s ohledem na nezkušenost. Potvrzuje to i pražská autoškola KING. Postupem času jsou trasy stupňovány, a to za účelem toho, aby si každý žák vyzkoušel a poznat co nejvíce situací, které ho mohou na běžné silnici potkat.
Na závěr testy
Když je výuka, teoretická i praktická, zdárně u konce v požadovaném rozsahu, již může dojít k tomu, že přichází na řadu závěrečný test. Ten má dvě části a v podstatě odpovídá i postupu samotné výuky. První částí je nutnost správně vyplnit teoretické testy. Druhá část je praktická, založená na nutnosti absolvovat jízdu s instruktorem v autě. Ten na základě svých dojmů, zkušeností a znalostí sám posoudí to, zda daný uchazeč jízdu zvládá a řidičský průkaz může nebo nemůže dostat.