Jako každý rok, tak i letos se v blízkosti jezera Wörthersee konal známý tuningový sraz. Oblast jižního Rakouska se tedy opět proměnila v ráj fanoušků koncernu Volkswagen, kteří si potrpí na sportovnější styl jízdy a sériové automobily je už nebaví. 33. ročník se proto znovu nesl ve znamení nádherných „vytuněných“ skvostů. Jednotlivé značky připravili a dovezli speciálně pro tuto událost zajímavé edice, jejichž společným znakem je zejména jejich jedinečnečnost.
Audi A3 Clubsport quattro Concept
Stánek prémiové části koncernu VW Group se nesl ve znamení brutální A3- ky. Konkrétně jde o provedení sedan, který dostal masivní bodykit a dávku výkonu pod kapotu. Paradoxně tak A3 Clubsport quattro vypadá podstatně agresivněji a sportovněji než o třídu větší model RS4 Avant. Nezapomínejme však na dodatek v názvu, který hovoří o tom , že jde o koncept a v produkční verzi bude model vypadat podstatně umírněněji. Podle nejnovějších informací se jedná jen o další koncepční vůz, který v této rovině i zůstane, přičemž vznikl především kvůli setkání u jezera.
Automobilka však dodala, že pilně pracuje na ostré verzi RS3 Sportback, která jisté designové řešení odkouká právě ze studie. To, zda vznikne i RS3 sedan zatím nebylo oficiálně potvrzeno. Clubsport quattro vychází ze zatím nejsilnější verze S3, ale ve skutečnosti došlo k radikální výměně v oblasti motorového ústrojí, protože pod kapotou evidujeme místo čtyřválce, 2,5- litrový pětiválec. Ten přitom poskytuje brutální výkon 525 koní a 600 Nm, díky čemuž mluvíme o poměru přibližně 210 koní na jeden litr motorového objemu a maximálku až 310 km/h!!!
Seat Cupster
Španělská automobilka, kromě toho, že se jí moc nedaří, slaví tento rok 30. narozeniny modelu Ibiza. Pro tuto příležitost proto Seat připravil koncept Ibiza Cupster, tedy jakýsi španělsky speedster. Ve skutečnosti se nejedná o nic světoborného, ale o verzi Ibiza Cupra, která přišla jedním řezem o střechu. Automobil je proto o rovných 80 mm nižší, techniku však sdílí stejnou. Cupster dostal půvabný lak New Orange, 18” disky, tradiční středový výfuk a známou motorizaci 1,4 TSI s výkonem 180 koní a točivým momentem 250 Nm.
Škoda CitiJet
Městské žihadlo Škoda Citigo přišla díky 16 studentům o střechu, díky čemuž vznikl odvozený model s názvem CitiJet. Dvoumístný roadster disponuje modrobílým lakováním, závodně vypadajícími bílými 16” disky, předním splitterem a zadním spoilerem, který byl vytvarován v duchu původních C-sloupků.
Kvůli bezpečnosti přibyl ochranný oblouk, nový tvar však dostali i boční skla, které plynule klesají k zadním partiím. Pod všechno se podepsal mladý tým ze středního strojírenského učiliště, který spolupracoval s Josefem Kaban, přičemž celý projekt jim trval šest měsíců.
[quote]Sériová verze pochopitelně nebude, proto tento exemplář na běžných silnicích neuvidíte.[/quote]
Volkswagen GTI Roadster Vision Gran Turismo
Pochopitelně nejdivočejší a nejbrutálnější automobil v rámci celé akce se nacházel ve stánku Volkswagenu. Ten totiž přivezl opravdu něco netradičního a exkluzivního, konkrétně koncept, který měl svou virtuální premiéru v legendární hře Gran Turismo 6.
Tým designérů dostal volnou ruku, výsledkem jsou ostré, členité a futuristické křivky, které dodávají opravdu svébytný a drsný vzhled. Jelikož automobilka hned v úvodu věděla, že sériová verze nehrozí, koncept působí opravdu nadčasově a do velké míry nereálné, i když linie GTI-čkového Golfu se nezapře. Koncept je postaven na obrovských 20” kolech, za nimiž se ukrývají 381 vpředu, respektive 356 mm brzdové kotouče vzadu. Pod kapotou se nachází třílitrový šestiválec VR6 se dvěma turbodmychadly a přímým vstřikováním, který přináší až 503 koní a 562 Nm.